ايرانيان
پيشينه پرشكوه خويش را بر باد نام ها ندهيم 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ايرانيان و آدرس persian68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ال سي چيست ؟

   هر كشوري كه ميخواهد مراودات خارجي داشته باشد بايد تعاملاتي داشته باشد كه اين تعاملات به صورت ال سي و اعتبارات باز است . هر كدام از آنها ريسك پذيري خاص خودشان را دارند . L/C ريسك هاي بالايي براي خريدار و فروشنده دارند .اما اعتبارات باز ريسك متوسطي براي خريدار و فروشنده دارد .

   اعتبارات اسنادي قوانين و مقررات خاص خود را دارند كه به موجب اين مقررات كه با ورژن600 مشخص شده اند قوانيني را براي طرفين قرار داد (خريدار و فروشنده ) ايجاد ميكنند. يك سري از قوانين (شامل قوانين پوششي و قوانين وصولي )كه همانند قوانين اصلي درUCP  هستنندكه هر كدام از اين قوانين ورژن خاص خود را دارند . UCPتفسيري دارد كه بدان IUCPهم ميگويند كه وظايف  UCPرا تا حدودي تشريح ميكند .

   ابتدايي ترين مرحله گشايش اعتبار اسنادي مرحله ايي است كه پروفرما اينويس ( كه در زبان فارسي بدان پيش فاكتور مي گوييم ) تمام شرايط لازم را براي اجراي قرارداد ذكر ميكند كه شامل 4 مرحله ميباشد ايكنوترمز ناميده ميشود كه ورژن2010 جديدترينش مي باشد. البته از ورژن هاي ديگري هم مي توان استفاده كرد ولي هر چه جديد تر باشد بهتر است.

   ايكنوترمز قوانين مربوط به كالا و مقرراتي كه ريسك هاي بين خريدار و فروشنده مي باشد را بررسي مي كند.كه شامل 4 گروه ميباشد :گروه,E  گروهF ,گروه, C گروهD . بيشترين مسئوليت را گروه D براي فروشنده وكمترين مسئوليت را براي خريدار ايجاد ميكند . ولي گروه E بيشترين مسئوليت را براي خريدار و وكمترين مسئوليت را براي فروشنده ايجاد ميكند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:ال سی ,اعتبارات اسنادی, فرزانه سادات ابطحی, ] [ 20:34 ] [ فرزانه سادات ابطحي ]

آيا ميدانيد اولين بانك در ايران به چه طريقي بوده است؟

قبل از دوره هخامنشی ، بانکداری به طرز ابتدائی مرسوم  بوده ولی در انحصار معابد و شاهزادگان بود و در زمان هخامنشیان بازرگانی رونق یافت  و پول مسکوک رواج یافت .  معروفترین این بانک ها  اجیبی بود که به  مهاجرین یهودی مقیم بابل تعلق داشت و کلیه امور بانکی از قبیل سپرده ، اعطای وام و رهن گرفتن املاک می پرداخت و سرمایه آن برای خرید و فروش منازل ، احشام ، غلامان کشتی های حامل کالا بکار می افتاد.

احتیاج روزانه مردم به تعیین وزن و عیار مسکوکات که در ادوار مختلف تاریخ در مبادلات رایج بوده بعلاوه رواج پولهای مختلف بدون آشنائی افراد به کسانی که در خصوصیات مسکوکات( عیار و بار ) و مسائل مربوط به آن بصیر بوده و وقت خود را به این کار اختصاص دهند ضروری می نمود . در دوره های صلح و آرامش توسعه روابط تجاری میان شرق و غرب و امنیت صرافی از حیث کیفیت و کمیت راه تکامل را پیمود و عده شاغلین به این حرفه و سرمایه گذری آنان مرتبا" افزایش میافت تا جائی که در اغلب شهر های ایران چه خود چه نمایندگان آنان فعالیت داشته و حتی بعضی از صرافان که از قدرت مالی و معروفیت بیشتری برخوردار بودند با گشایش حساب در بانکهای بزرگ خارجی با تعیین کارگزار در خارج و فرستادن نماینده به مراکز عمده تجارت ، دایره عملیات خود را در بازرهای بین المللی بیش از گذشتگان خود توسعه دادند . از مرکز عمده تجارت در آن ایام که موجب فعالیت صرافی گردید می توان به ترتیب درجه اهمیت شهر های تبریز، مشهد ، تهران ، اصفهان شیراز و بوشهر را نام برد.

 

 

 

 

 

فرزانه سادات ابطحي , اولين بانك جهان اسلام, بزرگترين بانك در ايران, ابطحي,,

] [ 20:8 ] [ فرزانه سادات ابطحي ]

آرزو، يكي از دوستان خوبم، چند روز پيش مطلبي رو براي من ايميل كرده بود، بسيار جذاب و خواندني و البته تاسف انگيز، حيفم اومد اونو براي شما خوانندگان عزيز تو اين وبلاگ نذارم.

و اما آن داستان...

 جوانی با چاقو وارد مسجد شد و گفت: بین شما کسی هست که مسلمان باشد ؟
همه با ترس و تعجب به هم نگاه کردند و سکوت در مسجد حکمفرما شد ، بالاخره
پیرمردی با ریش سفید از جا برخواست و گفت : آری من مسلمانم..

جوان به پیرمرد نگاهی کرد و گفت با من بیا ، پیرمرد بدنبال جوان براه افتاد و
با هم چند قدمی از مسجد دور شدند ، جوان با اشاره به گله گوسفندان به پیرمرد
گفت که میخواهد تمام آنها را قربانی کند و بین فقرا پخش... کند و به کمک
احتیاج دارد، پیرمرد و جوان مشغول قربانی کردن گوسفندان شدند و پس از مدتی
پیرمرد خسته شد و به جوان گفت که به مسجد بازگردد و شخص دیگری را برای کمک با خود بیاورد..
جوان با چاقوی خون آلود به مسجد بازگشت و باز پرسید :
آیا مسلمان دیگری در بین شما هست ؟
افراد حاضر در مسجد که گمان کردند جوان پیرمرد را بقتل رسانده نگاهشان را به
پیش نماز مسجد دوختند ، پیش نماز رو به جمعیت کرد و گفت :
چرا نگاه میکنید ، به عیسی مسیح قسم که با چند رکعت نماز خواندن کسی مسلمان
نمیشود
!!!!!!
[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:بین شما کسی هست که مسلمان باشد ؟, ] [ 13:5 ] [ مريم ]
همین چند هفته پیش بود که یک ایرانی داخل بانک در منهتن نیویورک شد و یک شماره از دستگاه گرفت.

وقتی شماره اش از بلندگو اعلام شد بلند شد و پیش کارشناس بانک رفت و گفت که برای مدت دو هفته قصد سفر تجاری به اروپا را داره و به همین دلیل نیاز به یک وام فوری بمبلغ 5000 دلار داره
کارشناس نگاهی به تیپ و لباس موجه مرد کرد و گفت که برای اعطای وام نیاز به قدری وثیقه و گارانتی داره..
و مرد هم سریع دستش را کرد توی جیبش و کلید ماشین فراری جدیدش را که دقیقا جلوی در بانک پارک کرده بود را به کارشناس داد و رئیس بانک هم پس از تطابق مشخصات مالک خودرو بالاخره با وام آقا موافقت کرد آنهم فقط برای دو هفته .
کارمند بانک هم سریع کلید ماشین گرانقیمت را گرفت و...
ماشین به پارکینگ بانک در طبقه پائین انتقال داد.
خلاصه مرد بعد از دو هفته همانطور که قرار بود برگشت 5000 دلار + 15.86دلار کارمزد وام رو پرداخت کرد..
کارشناس رو به مرد کرد و از قول رئیس بانک گفت " از اینکه بانک ما رو انتخاب کردید متشکریم"
و گفت ما چک کردیم ومعلوم شد که شما یک مولتی میلیونر هستید ولی فقط من یک سوال برام باقی مانده که با این همه ثروت چرا به خودتون زحمت دادین که 5000 دلار از ما وام گرفتید؟
ایرونی یه نگاهی به کارشناس بیچاره کرد و گفت: تو فقط به من بگو کجای نیویورک میتونم ماشین 250.000 دلاری رو برای 2 هفته یا اطمینان خاطر با فقط 15.86 دلار پارک کنم.

منبع:

 

 

 

www.bartarinha.ir

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:ایرانی های باهوش, ] [ 12:37 ] [ شهریار ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

آن هنگام که کشیش مسیحی، زن را عامل گناه و ناپاكي مي دانست، گذشتگان ما، جايگاه زن را در روز ويژه پاس مي داشتند و با او چون الهه اي، رفتار مي كردند. (استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است)
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 18235
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content